maandag 12 maart 2012

Tajine

Al een tijdje leek het me leuk om een tajine (tagine) te hebben. Ik hou wel van smoorgerechten en een andere soort keuken vinden wij allebei ook altijd leuk om mee te experimenteren. Jh was mijn 'gezeur' zat en gaf me een tajine kado.
En dat werd meteen uitgeprobeerd natuurlijk.
Eerst waren we nog samen naar de markt gegaan om kruiden te halen. Ik heb wel heel wat kruiden in huis, maar de echt marrokkaanse kruiden niet. Maar we zijn goed geslaagd in Schagen.
Eerst had ik kipfilet met groenten en kruiden in bouillon gemaakt. Dit was geen succes, wij houden kennelijk niet van teveel bouillon.
Dag erna maakte Jh zelf marokkaanse kipvleugeltjes. Dat was erg lekker!
En de dag daarna ging ik weer aan de slag met marrokkaanse gehaktballetjes in een soort rode saus. Dat ging er ook goed in.
Wat een leuk ding en ik vind het zo leuk staan, op het oliestelletje. En je hebt er geen omkijken naar, naja of en toe even wat roeren.

Als iemand nog heerlijke recepten kent of weet, ik houd me aanbevolen ;-)



1 opmerking:

  1. Ziet er geweldig lekker en gezellig uit. Even googlen dan kom je een heleboel recepten tegen, maar jij wil natuurlijk weten hoe ze smaken. Ik heb geen ervaring helaas.

    BeantwoordenVerwijderen