zaterdag 9 april 2011

Abrikozen kruimeltaart

Echt HEERLIJK! Naja vinden wij dan haha.
Gisteren de nieuwe Koken en Genieten gehaald en dit recept sprong er meteen uit.
Meteen gemaakt vandaag en zoals je ziet op de foto, het gaat sneller op dan dat ik er een foto van kan maken!

Het hele recept kan ik hier niet zomaar neerzetten maar goed; met een kruimeldeeg, abrikozenjam en stukjes abrikoos (blik) ben je er al! 30 minuten in de oven op 200 graden

Het is wel zo'n makkelijk recept dat ik er langer over deed om abrikozen in blik te vinden. Lidl heeft geen abrikozen in het assortiment en Deen 1 klein plekje waar je zo over heen kijkt. Maar gevonden en gelukt:












Ps: heeft iemand een tip om kruimeldeeg bruin te krijgen? Over normaal deeg doe ik dan altijd ei zodat het deeg een mooi kleurtje krijgt. Bij kruimeldeeg lukt me dat niet, dan neem ik telkens alle kruimels mee.

6 opmerkingen:

  1. Het ziet er HEERLIJK uit!
    Smullen maar!
    Eetsmakelijk!

    Enne...ik ben geen bakmens...helaas, want ergens lijkt het me heel leuk, maar toch kom ik er niet toe.

    Dus ik kan je geen tip geven!

    Groetjes en fijn weekend -> met taart!

    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heerlijk uit. Ik zou zo ook geen tip weten. Melk is ook geen optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou het ziet er heerlijk uit.
    Ik ken dat niet Koken en genieten, is dat een blad?

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er goed uit.Kun je ook doen met perziken,appels of mix van appels en perziken.Iets langer in de oven? Bij ons is het iets donkerder,maar wij vinden het lekkerder als het niet te donker is.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had deze al 5 minuten langer in de oven gedaan als het recept zei. Maar bruin werd die nog niet haha. Ach de smaak is er niet minder om, maar goed een bruin kleurtje ziet er wel smakelijker uit.

    Ik ga de volgende keer eens een ander fruit proberen, aardbeien ofzo. :) Lekker zomers!

    Jullie ook nog allemaal een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marti,
    Ik heb toevallig 2 uurtjes geleden een
    appelkruimel taart gemaakt.
    De taart is mooi bruin geworden.
    Ik heb 1 ei waterdun geklopt, en op de taart gesprenkeld.Misschien moet jij dat ook proberen.
    Succes lieve groetjes van; R pancham

    BeantwoordenVerwijderen