dinsdag 13 juli 2010

Wat ik verder deze week kwijt ben

Normale boodschappenlijst:
1 westfries brood €1,79
1 half gelders grof €0,79
2 Mona puur €1,88
Vleeswaren 2 pakjes € 2,50
Verse ham €1,55
Smeerworst 1 bolletje €0,21
1 rol beschuit €0.34
1 vloeibare bakboter €0.95
Tros bananen €0.88
1 meloen €1,-
Bak peren €1,15
1 pak vanillevla €0.65
1 pak jus dórange €0.85
4 afbakpistoletjes €0.34

Totaal: € 14,88

Voorraad
6 ribkarbonades € 3,24
6 tartaartjes (andere 2 eten we donderdag) €4,58
5 slavinken € 2,50
5 gehaktsnitzels €2,50
1 bus gehaktkruiden €2,49
6 pakken lasangebladen Honig €3,00
2 pakken volkoren macaroni Honig €1,00
1 pak farfalle Honig €0.50

Totaal: € 19,81
Vlees in de aanbieding bij Deen en de pasta voor €0.50 per pak bij action.


Nu heb ik wel voor 2 weken fruit want de peren zijn nog kneiterhard.
De bananen waren zaterdag goedkoop bij lidl en een meloen eet ik ook niet in 1 keer op. Nu in de kindervakantie eet ik fruit en brood op het werk.
Vla verschilt per week en ook de vleeswaren (heb de prijzen van de vleeswaren gegokt, verschilt ook elke keer weer) Jh eet geen fruit en ook geen vla na het eten.
Hij ontbijt met een glas mona puur elke ochtend. Op zondag hebben we een zondags ontbijtje (verse ham, pistoletjes, jus dórange en gekookte eieren)

Misschien valt het jullie op, maar er staan geen lekkere dingen op de lijst. Ik heb zelden koek en snoep in huis. Chips wel, maar er ligt nog een zak voor zaterdag of zondag. Ik bak in het weekends dus wel altijd wat zelf, meestal bekijk ik op zaterdag of ik daarvoor nog wat moet halen. Meestal niet. Is meer een kwestie van bloem/suiker/melk etc wat ik altijd op voorraad heb.

Andere dingen heb ik nog op voorraad.

5 opmerkingen:

  1. Ik koop minder vlees dan jij. Maar meer brood.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben aan vlees en zuivel erg veel geld kwijt, omdat ik biologisch neem.
    Had gisteren wel weer vlees met 35%korting bij AH.
    Ik vries het toch in.
    Waar die jij over het algemeen je boodschappen?
    En ga je ook echt de koopjes af?

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De pasta heb ik ook even ingeslagen vorige week, en de bananen op zaterdag gehaald.

    Verder eet ik geen vlees, en voor kind en man haal ik alleen rund en kip, liefst Bio.
    Wij hebben nog wel eens het voordeel dat we aan een kwart of 1/5 e rund kunnen komen scheelt enorm.

    Leuk om je lijst te zien.

    Gr Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. netjes hoor. wilde dat ik zo goedkoop uit kon

    ik probeer ook altijd de reclames af te gaan maar ik ben toch altijd tussen de 80 a 90 euro kwijt


    het scheelt dat alleen jij fruit eet . we zijn met zijn 2en en zijn elke week rond de 25 euro aan fruit kwijt. ja ik weet het erg veel geld maar we eten veel luxe fruit. dan nog eens rond de 15 euro aan zuivel ik denk rond de 15 euro aan groenten. en we eten bijna elke dag vis is ook duur . en dan te bedenken dat mijn vriend geen brood mee neemt na zijn werk maar daar een broodje en soep koopt dat zit niet eens bij die 80 euro in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou het eigenlijk nooit bij, maar meestal zijn we rond de 50 euro per week kwijt, de ene week wat meer en de andere week wat minder. We zijn maar met 2. We lopen wel altijd de reclame's af.

    BeantwoordenVerwijderen