vrijdag 7 januari 2011

mini pizza's













Normaal maak ik een pizzabodem in de broodbakmachine. Als ik een plaatpizza maak dan. Maar goed, dat duurt 1,5 uur en daar heb ik niet altijd zin in.

Dit is een snelle versie van een klein pizza'tje. Heel erg geschikt om te maken met kinderen of gewoon even een snelle lekkere hap als lunch.

Je hebt nodig:
- Pitabroodjes
- tomatenpuree
- beleg naar keuze

Je snijd het pitabroodje open zodat je twee 'pizzabodems' hebt. Je doet er wat tomatenpuree op (soms meng ik dat met wat pesto, ook lekker). Daarna beleg je de pizza naar keuze.
Ik was al paprika, champignons en ui aan het snijden voor de goulashsoep dus dat heb ik op de pizza gedaan, samen met ham en salami.
10-12 minuten in een voorverwarmde oven op 225 graden.
(ik had ze iets te lang erin, aan de zwarte randjes te zien haha, maar smaakte net zo lekker!)

3 opmerkingen:

  1. Hé lekker en een goed idee, dank je wel!
    Ga ik zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit,
    Pizza deeg maak ik ook altijd zelf, ( zonder bbm dat vind ik zo'n on ding )
    Veeel lekkerder dan kant en klaar he !

    Koekjes zien er ook heerlijk uit, ga je recept een keer proberen.

    Hoop dat het wat beter met je gaat,

    Gr Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond dit een erg leuke tip om de kleine pizza's zo te maken,te maken.
    Was echt erg lekker,en groot genoeg voor ons lijners.

    Fijne zondag gr Marianne

    BeantwoordenVerwijderen