maandag 31 januari 2011

Week 5: koken uit de voorraad.

Ja, zomaar een andere titel. Deze maand besloten om uit de voorraad te eten. De weg naar gezonder eten kun je niet goed bewandelen als er nog (te)veel voorraad is. Ik heb nog een aantal zakjes en pakjes met mix staan en die wil ik eerst opmaken. Want weggooien doen we niet aan...
Ook zit de vriezer vol en er zit vlees in wat op moet.

Dus hopenlijk is na deze maand de vriezer en voorraadkasten een stuk leger zodat we in Maart weer kunnen koken zonder pakjes!

Zaterdag: patat, spareribs, kipfilets en kroketten
zondag: groentensoep, champignonnesoep met stokbrood en mini saucijzenbroodjes als lunch en salade, stokbrood, vis, gehaktballetjes en satévlees en saus als avond eten.
Maandag: hutspot
Dinsdag: Jh rest hutspot, ik eet bij een collega
Woensdag: NMacaroni
Donderdag: nasi met zelfgemaakte saté
Vrijdag: aardappelen, groenten en vlees

4 opmerkingen:

  1. ben meteen volger geworden van je leuke en leerzame blog, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die nasi zou ik best eens willen weten hoe jij die precies maakt. Iedereen doet het weer anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nasi met pakje: gehakt, mix voor nasi (elke keer weer een ander merk, ligt dan aan de reclame) groenten en rijst

    Satéstokjes en ei erbij. Soms met stukjes vlees ipv gehakt, maar gehakt vinden wij toch lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marti,

    Wat leuk dat je bij mijn blog kwam kijken en ook leuk dat je me gaat volgen. Natuurlijk ga ik jou dan ook volgen. Je bent al een poos langer bezig, ik ben nog maar net begonnen, maar vind het al heel leuk!
    Ik las even gauw wat in jouw blog en las dat je in december een miskraam hebt gehad. Dat vind ik echt heel erg voor je en ik hoop dat je het een beetje kan verwerken?

    En wat je hierboven schrijft; eens lekker de kast leegmaken; dat vind ik een goed idee!

    Groetjes he!
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen