zaterdag 16 oktober 2010

Een dagje naar Texel

Jh's ouders waren begin oktober 30 jaar getrouwd. We hebben wekenlang gedubt over een kado. We kwamen er niet uit, we kwamen wel op het idee om ze een dag op stap mee te nemen. Toen we dat besloten hadden, moest er nog worden gekozen waarheen we ze namen. Dat werd dus Texel. Lekker dichtbij en toch het gevoel dat je 'een dagje op vakantie bent'.
Ze wisten helemaal niets, tot we bijna bij de boot waren, toen begon het lampje wel te branden haha.
Eerst gingen we naar Ecomare. Zeehonden bekijken en andere zeedieren. Wat is het toch heerlijk genieten, kijken naar zeehonden. Ze waren heerlijk aan het zwemmen en 'spelen'. We stonden te wachten op het voederuur en hoe dichter we bij 11 uur kwamen, hoe zenuwachtiger de zeehonden werden.













Na Ecomare reden we het eiland over tot we bij het Maritiem en Juttersmuseum waren.
Het was er groter dan ik verwacht had. We hebben er heerlijk rondgelopen en rondgekeken.
















Eigenlijk vond ik de boot al een hele belevenis haha. Zovaak ga ik niet met een boot. Het waaide wel erg hard, maar de terug weg zaten we heerlijk in het zonnetje en uit de wind.















Haha ik heb ook nog wel een foto waar ik wel helemaal op sta:












Indy was de hele dag bij de oppas. Daar heeft ze het altijd erg naar d'r zin. Dat gaat fijn weg al zeg ik het zelf. Ze is alleen 's avonds uitgeput. Lekker rustig ;-)

We sloten de dag af met een bezoek aan onze 'buurman'. De chinees, om te wokken. Wat een feestdag vandaag, samen op pad en nog mooi weer ook. Naja er was een koude wind, maar dat is nog niet zo erg als regen. Texel is een mooi eiland. We wonen zo dichtbij maar komen er echt veel te weinig. Zonde..

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk even naar Texel. Wij zijn er ook weleens geweest en je bent er ook heel snel met de boot. Dat vond ik ook wel lekker. Wij gingen daar toen heerlijk fietsen. Gefeliciteerd met je schoonouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ouders gaan al ruim 20 jaar elk jaar op vakantie naar Texel en wij komen dan altijd een weekend of een dag langs. Afgelopen jaar zijn wij helaas niet geweest en ik mis het dan gelijk.
    Het is er zo heerlijk, en dat in alle jaargetijden. Heel leuk dat jullie de familie een dag mee hebben genomen.

    GRoetjes Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen