zondag 3 oktober 2010

Herfst in huis

Gisteren zijn we allebei erg druk geweest. Ik met de woonkamer. Al het groene er weer uit en de kleur rood erin. Lampjes gepakt en herfstdingen gemaakt. Veel uitgezocht, opgeruimd en schoongemaakt. Alle hoeken zijn nu opgeruimd en schoon en de bank is weer eens van zijn plek gegaan. Al met al was ik de hele dag bezig. Onder het genot van de nieuwste cd van Nick en Simon!

Jh was ondertussen naar boven gegaan. Naar zolder om precies te zijn. De lieverd heeft daar alles opgeruimd en schoongemaakt. En dat was ook een klus, want een jaar lang werd alles maar op zolder gezet onder het mom: 'ruimen we nog wel een keer op'. Mijn knutselhoek kon ik al geen eens meer zien, laat staan dat er gefreubeld werd. En nu is ook daar alles opgeruimd en weer schoon. Incl achter de schotten. Wat een lieverd heb ik, doet hij zomaar uit zichzelf.
Wat voelt dat goed, zo'n schoon en opgeruimd huis. Vrijdag had ik de bovenverdieping al gedaan, dus kan nu zeggen dat mijn hele huis weer schoon is. (naja op de keukenkastjes na dan... haha)

Ik hou van de herfst. Niets fijner dan op de bank, dekentje over je heen, kaarsjes aan, gordijnen dicht, boek op schoot of tv kijken en man en hond binnen handbereik. Of gewoon uren slenteren door het bos met dezelfde hond en man. Nog even en dan staan de feestdagen al voor de deur.

Paar foto's:



2 opmerkingen:

  1. Een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd. Jammer genoeg gaat het altijd door. Je hebt het heel gezellig gemaakt met de herfstdingen. En dat hondje, en lief van de baas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit allemaal! Zelf ben ik ook dol op de herfst. Vooral in de klas met de kinderen kan ik helemaal los gaan met knutsels, liedjes, boeken enz.

    Ik vind je verhalen erg leuk om te lezen! Af ent toe kijk ik er even op om inspiratie op te doen voor nieuwe gerechten. Of gewoon om even lekker te ontspannen.

    Je taarten zijn trouwens echt supermooi!

    Dikke kus aan Indy en groetjes aan JH!

    Liefs Rein

    BeantwoordenVerwijderen