donderdag 4 februari 2010

Update voornemens

Weten jullie ze nog? De voornemens wat je had toen het 1 januari was?
Mijn voornemen was oa: geen hobbyspullen kopen. En tot nu toe nog niets gekocht. (Op een liniaal, glue dots en een mesje na, maar dit zijn materialen dat mocht van mezelf)
Ik heb echt nog massa's spul liggen waar ik zeker wel 3 jaar mee toe kan. Ook heb ik ondertussen al wat hobby spul verkocht en wil nog meer gaan uitzoeken. Deze voornemen is dus nog steeds in stand!

Consuminderen, was ook een voornemen. Of kan ik beter zeggen: is een voornemen! Want we gaan vrolijk door. Enige nieuwe wat ik heb aangeschaft is een tafelzeil. We wonen al 4,5 jaar samen en al die 4,5 jaar zocht ik een leuk, betaalbaar stuk tafelzeil. Nu zag ik bij de marskramer een hele leuke en gezellige en vooral niet duur stuk tafelzeil. Ik ben er blij mee! Want dit zou ik niet tweedehands kopen, wie weet wat er allemaal mee gebeurt is.

We koken steeds minder uit pakjes en warempel, we voelen ons er goed bij. Ik vind het een kick om iets op tafel te zetten wat ik helemaal zelf gemaakt hebt. Nu eten we heus af en toe nog wel iets uit een pakje. Zoals gisteren, smoorvlees met sudderlapjes. En dan smaakt het ons heerlijk, maar ik wil de volgende keer toch kijken hoe ik het zelf kan maken. Eerst de voorraad wat opmaken.

Afvallen: ook een voornemen! En dat gaat nog steeds goed. Er is nu in totaal 12 kg af. Alleen die buik he, getsum ging dat er maar eens af! De laatste week wel wat gezondigd (chips en de miljonairskoek) dus we gaan er weer voor!!

Ik kan dus wel zeggen dat de voornemens nog steeds goed gaan. Ik heb deze maand 2de hands kookboeken gekocht en 2de hands weckpotten. Want ik wil nog steeds gaan wecken tegen de zomer. En jam maken, heb er nu al zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten