dinsdag 1 juni 2010

Financien

Wij hebben het hier zo geregeld: Jh's salaris is voor de vaste lasten (hypotheek, water/gas/licht, verzekeringen, belastingen etc) en van mijn salaris worden de boodschappen/kleding/uitjes/benzine/Indy's kosten etc betaald. Zo doen we dit al vanaf dat we samenwonen en dat bevalt ons beide prima. Zo hebben we allebei een eigen lopende rekening en een spaarrekening. Ook hebben we een rekening speciaal voor de verbouwing. Om die kosten overzichtelijk te houden en dan kunnen we na het verbouwen zien wat het heeft gekost. Als we geld over hebben storten we het op de bouwrekening. Sparen komt na de verbouwing wel weer, ook al hebben we wel een 'appeltje voor de dorst'.

Ik bewaar alle bonnen. Jh is daar nu zo aan gewend dat hij ook geen bonnetje meer vergeet haha. Al koop ik alleen een doosje champignons, het bonnetje neem ik mee.
Gisteren heb ik alles opgeteld van de maand mei. Salaris was vorige week al gestort, maar kwam er nog niet aan toe om de vorige bonnetjes te verwerken.
Aan boodschappen heb ik €186,32 uitgegeven. Aan huishoudelijke artikelen €86,59 (kraamkado's, make up, voorraad van action denk aan shampoo, deo, zeep, schoonmaakmiddelen, aluminiumfolie etc, taartspullen),uitje zandvoort.
Onder het kopje overige staat het bedrag van €39,44. Dat zijn Ikea kosten, nieuwe schoenen en ondergoed.

Het was een krappe maand, want de vakantie werd meteen betaald. Zonder spaargeld aan te spreken, maar gewoon van het salaris. Dan zul je ook net zien dat veel spullen op gaan, zoals in dit geval de spullen wat ik eens in de zoveel maanden bij action haal.
Elke maand reserveer ik sowieso €150 voor tanken. Dat is veel geld, maar helaas, wij hebben een benzine slurpende BMW en met 4 keer werken in de week en soms naar Gelderland toe moet ik meestal 2 keer tanken in de maand. En per keer ben ik zo rond de €75 euro kwijt. Ligt aan de benzineprijs. Die mag van mij wel mooi een eind zakken haha. Hopenlijk red ik vanaf nu om 1 keer in de 3-4 weken te tanken omdat ik nog maar 2 dagen werk. Naja heb al een paar invaldagen staan (zoals morgen) dus ik wacht nog even af hoeveel ik nu tank per maand.

Nu weer een nieuwe maand, nieuwe ronde nieuwe kansen.

2 opmerkingen:

  1. Zooo, da's een mooi lijstje zeg! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw rond de 186 euro voor boodschappen wat geweldig...

    Als ik vragen mag hoe doen jullie dat.. wij proberen het maar aan het eind van de week is het toch allemaal weer bij elkaar rapen

    BeantwoordenVerwijderen