donderdag 24 juni 2010

De kringloop en Bartje
















Wie kent hem niet? Ik weet wel zeker dat iedereen Bartje kent.
Vroeger keek ik Bartje met mijn vader als het op tv kwam.
Maar al die jaren erna kwam er geen Bartje op tv of heb ik dat gewoon compleet gemist. De laatste tijd zat ik er eens aan te denken en toen ik de serie bij bol.com zag (en afgelopen weekend hoefde je geen verzendkosten te betalen!) besloot ik om de serie meteen te bestellen. 12 euro is ook geen schande. En we hebben alles al gezien haha, wat leuk om dat weer even terug te zien. En vooral over hoe er in 1922-1929 geleefd, gefeest en gerouwd werd in Drenthe. Wij waren wel zoet afgelopen weekend haha.

Gisteren had ik een vrije dag en moest ik voor het werk even naar Den-Helder. Ik besloot om meteen even naar de kringloopwinkel te gaan. Dit keer vielen de spullen tegen, kookboeken vooral, nog dezelfde 'ouwe meuk' als toen we de vorige keer er waren. (Maanden terug al weer) Toch ben ik geslaagd voor:
- 2 x 20 papieren cakevormpjes
- 1 weckpot, zo gloed als nieuw want je zag nog waar de prijssticker heeft gezeten.

Samen was ik €0.45 kwijt, wat een giller hé haha!

Vandaag even de administratie bijwerken, keuken/bijkeuken stofzuigen en dweilen en vanmiddag werken. Gisterenavond een gezellige verjaardag gehad en ik was pas rond middernacht thuis. Dus ik kruip er nog even in met een boek en misschien ga ik nog wel even slapen.

Oh ja, ik heb mijn nieuwe contract binnen! Natuurlijk ga ik er wel op salaris achteruit maar hoop op veel extra uren wat ik kan over werken. Tot nu toe elke week nog in kunnen vallen en in de vakantie 2 dagen extra, dan heb ik mooi extra loon!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, de kringloop.
    Ik vind het ook altijd heerlijk om er te snuffelen.
    Ga nu genieten van het mooie weer.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch voor 45 eurocent shoppen, ik doe niks liever. Gefeliciteerd met je contract.

    BeantwoordenVerwijderen