vrijdag 18 juni 2010

Ziekenhuis deel zoveel

Afgelopen woensdag moesten we weer naar het ziekenhuis. Jh ging niet mee, hij kan niet altijd mee omdat hij niet veel vrije dagen heeft, en dit keer ging mijn schoonmoeder mee. Ik kreeg de uitslag van het HSG onderzoek wat ik een paar weken geleden moest doen. Toen zei de mannelijke gyn al dat het er prima uit zag, mijn eigen gyn bevestigde dat. Wel een opluchting weer, geen verklevingen, verstoppingen of ander vervelende dingen.

Maar toen kwam het volgende punt, hoe nu verder? Ze had een berekening gedaan. Als we geen behandelingen etc zouden doen, hebben wij een kans van 39% om het eerste jaar 'spontaan' zwanger te raken. Maar omdat we al tegen 3 jaar 'proberen' aanlopen, wou ze ons niet zomaar naar huis sturen.
Alle onderzoeken tot nu toe zijn goed, we zijn gezond verklaard (al moet ik blijven afvallen, maar dat is het enige 'minpunt' aan me haha)

Nu heb ik clomid gekregen, dat is een hormoon wat de eicelrijping bevordert. Ik heb namelijk een lange (soms onregelmatige al word dat steeds beter!) cyclus en zo verkort je de cyclus. Dus meer kans op een bevruchting om het zo maar te zeggen.
We gaan dit een half jaar aankijken en dan gaan we over op IUI, als ik dan nog niet zwanger ben. Je weet het immers maar nooit, wonderen zijn de wereld nog niet uit. En hoop doet leven, dus wij hopen verder. Maar clomid heeft wel wat bijwerken. Ik kan er onwijs saggerijnig van worden, misselijk en buikpijn van krijgen en nog andere symptomen. Ik bereid Jh voor op het ergste haha zodat het alleen maar mee kan vallen. Het is nog even afwachten wanneer ik ze mag slikken (derde dag van je cyclus) en wat ik voor bijwerkingen krijg. En wie weet is het voor ons wel een supermiddel :-)

Al met al een bezoekje van 10 minuten, het gaat altijd zo vlug . Je zit nog langer in de wachtkamer te wachten dan dat je binnen bent. Maar dit keer een verhelderend gesprek en we weten nu waar we aan toe zijn. Weer een stukje verder de mmm in!

8 opmerkingen:

  1. Fijn dat alles goed is. Ik hoop voor jullie dat het met de clomid gauw lukt om zwanger te worden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je geen verklevingen enzo hebt. Maar evengoed spannend. Bijwerking zijn nooit leuk. Ik hoop echt dat je niet te erg chagerijnig wordt. Dat is zo vervelend. Buikpijn en misselijkheid ook maar misschien is daar weer een tegenmedicatie voor. Spannende periode voor jullie zeg! Maar ik hoop dat die clomid alles een beetje versneld!

    Dank je wel voor je felicitatie voor Geeske. ze is dolblij! Een vijfje voor engels en de rest 7 en een acht. Ze is niet zo goed in talen, wel in natuur en scheikunde.
    Hé, fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou als alles goed is/ lijkt te zijn, is dat alvast een pak van je hart . Succes met de medicatie.. spannende tijden breken aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n uitslag.
    Ik heb zelf ook clomid gebruikt, ik er niet veel bijwerkingen van gehad hoor.
    Maar ik hoor dat je een lange cyclus hebt, en last van overgewicht.
    Ben je weleens getest op PCOS.
    Want dat zijn daar ook syntomen van.
    Ik heb dat namelijk ook, maar kreeg er vorig jaar pas bevestiging van.
    Ik had altijd tussentijdse bloedingen, en een cyclus van 6 weken.
    Na de geboorte van dochterlief zijn de tussentijdse gelukkig verdwenen, maar de cyclus is nog steeds lang.
    Ik weet niet waar jullie de onderzoeken hebben gehad, wij liepen in dijkzicht.
    Hoop voor jullie dat het snel lukt, en dat het medische traject niet verder nodig is.

    Liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goud of zilver: ik ben ook voor PCOS getest maar dat heb ik niet. Sinds ik sport en wat afgevallen ben is mijn cyclus regelmatiger als eerst. Nu eens in de 5-6 weken ipv 48-60 dagen. Hopenlijk word het nog beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, wij zitten in Hoorn, dijkzicht?? ken ik niet, in Hoorn zit het Westfries Gasthuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop van harte dat het gaat lukken nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn te lezen dat in principe alles goed is.
    Nu maar hopen dat de clomid gaat helpen.

    BeantwoordenVerwijderen