dinsdag 1 juni 2010

Kipkrokantjes













Benodigdheden:
- 2 kipfilets
- 2 eieren, geklutst
- eetlepel bloem
- beetje kipkruiden
- cornflakes

Bereidingswijze:
1) Je snijd de kipfilets in blokjes/stukjes. Je verkruimeld de cornflakes.
2) de stukjes kipfilet kruid je met de kipkruiden en de bloem.
3) Je haalt het daarna door de geklutste eieren.
4) En als laatste door de cornflakes.
5) Je bakt de kipkrokantjes 5 min in de frituurpan op 180 graden.

Lekker met wat chilisaus en zoals wij vandaag: met rijst en roerbakgroente.

5 opmerkingen:

  1. Jammie...dat lijkt me heerlijk, maar wij hebben geen frituurpan, dus helaas.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er heel erg lekker uit. Hier ook geen fituurpan maar ga ze toch proberen zo in de pan te bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me lekker, als het maar niet té krokant is want dan kan ik het niet bijten met mijn brosse kaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee is niet te krokant, lijkt eigenlijk gewoon op een krokante kipsnitzel haha. Je kunt ook na een paar minuten even kijken hoe het ervoor staat. Hoe langer de krokantjes in de frituur zitten hoe harder de korst word.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er inderdaad goed uit! En als je geen frituurpan hebt, kan je ze denk ik toch ook bakken in een pan met olie? Net zoals bij oliebollen. Of zou dat niet kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen