maandag 8 maart 2010

Appeltaart



Even een andere dan normaal. Het was wel de bedoeling om een echte appeltaart te maken, alleen het deeg werkte niet mee. Was op een gegeven moment er zo klaar mee dat ik het resterende deeg zo bovenop de vulling gekwakt heb. Maar de smaak is er niet minder om, de taart smaakt heerlijk!!

Ingredienten deeg:
300 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram koude boter
160 gram basterdsuiker
zakje vanillesuiker
3/4 losgeklopt ei
snufje zout

Ingredienten vulling:
1 kg appels
1 el citroensap
15 gram suiker
2 tl kaneel
handje rozijnen

Bovenkant: 1/4 geklopt ei om mee in te smeren.

Bereidingswijze:
Maak het deeg en zet deze in de koelkast tot verder gebruik. Schil daarna de appels en snijd ze in blokjes. Doe er de andere ingredienten bij en hussel het goed.
Pak 3/4 van het deeg en bekleed de bodem en de zijkant ermee. Als de bodem en de zijkant bedekt zijn doe er dan de vulling op/in. De andere 1/4 deel is voor de bovenkant. Normaal maak je dus soort van stroken, bij mij lukte dat dus niet en heb het gekruimeld erbovenop gegooid.
restje ei gebruiken en dan 60-70 min in een voorverwarmde oven van 175 graden.

Bron recept:
www.appeltaarten.web-log.nl

4 opmerkingen:

  1. Jummie ziet er heerlijk uit :-) Ik buzz ook :-) maar heb de wokblokjes niet gehad...wel jammer klinkt wel lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt idd op een kruimeltaart, maar ik zag op internet hele andere vullingen daarvoor zeg maar. Maar zo kan ik het ook wel noemen ja haha, ach smaakte heerlijk (op de foto zie je aan de achterkant dat er al een puntje uit is) De taart is schoon opgegaan!

    BeantwoordenVerwijderen