maandag 15 maart 2010

Voorraadkast



Lies vroeg zich af of ik ook een foto van mijn voorraadkast op mijn blog wou zetten. Bij deze!

Het werd namelijk wel tijd om de voorraadkast eens op te ruimen. Wij zijn echte hamsteraars en vinden het fijn om genoeg op voorraad te hebben. Laatste tijd ergde ik me steeds weer aan de kast. En deze kast en nog een kastje erboven stonden tjokvol en niets paste meer. En een slordige kast op de foto vind ik ook geen prettig idee dus het sopje kwam te voorschijn!
Eens goed uitgezocht (halve vuilniszak weg met spullen wat of over de datum was, verpakkingen waar soms nog maar iets in zat, verpakkingen die ik samen kon voegen etc) Ook wat spullen naar een vriendin gebracht wat ik toch niet meer eet en/of zou gebruiken de komende maand. Meteen alles omgegooid qua indeling wat voor mij handig is.
Nu past alles in deze grote kast en heb zelfs nog ruimte over.
Hamsteren jullie ook zo veel?

2 opmerkingen:

  1. Ha die Marti,

    Ja wij 'hamsteren' ook zoveel. Maar de dichtstbijzijnde winkels zijn dan ook minimaal 6km verderop. Onze voorraadkast is voor een groot deel gevuld met weckpotten met fruit en groenten uit eigen tuin (en vele potten jam) en verder vooral basisproducten - bloem, suiker, zout, azijn, olie, koffie, thee, rijst, tomatenpuree, bouillonblokjes e.d. Verder hebben we altijd wel een net uien en aardappelen hangen. In de koelkast bevinden zich minstens 2 dozen eieren, 2 pakjes boter, kaas en wat vleeswaren zoals ham.
    De vriezer ligt vol met vlees, frites en zelfgebakken brood.
    In combinatie met de basisvoorraaad is er dus altijd wel iets lekkers te maken!
    Verder heb ik in de keuken héél veel verschillende kruiden, dus kant-en-klare mixen gebruiken we vrijwel niet!
    Heb je een beetje een indruk van mijn 'voorraad'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen annemarie, lijkt veel op mijn voorraad (als je de weckpotten en jam even weglaat haha dat komt hopenlijk nog!)
    En als je idd de basisdingen in voorraad hebt dan kun je zo wat maken!

    BeantwoordenVerwijderen