dinsdag 2 maart 2010

Wafels

Ik zocht al een tijdje naar een simpel, lekker gerecht voor wafels. Ik heb een hartjes wafelijzer en ja af en toe gebruiken kan ook geen kwaad ;-) Voor die enkele keer dat ik wafels maak gebruikte ik zo'n shake dinges van de lidl. Maar ja dat kan natuurlijk veel beter en ging googelen. Bij de meeste recepten moest je het beslag nog een uur laten staan. Phff dat duurt me toch veel te lang! Ik heb nu een recept gevonden waarbij het beslag maar 15 min hoeft te staan. Ondertussen opruimen, de tafel dekken en het ijzer voorverwarmen en die 15 min zijn zo om.

Ingredienten:
5 dl melk
300 gram bloem
100 gram boter
75 gram suiker
2 eieren
10 gram bakpoeder
1 zakje vanillesuiker
snuifje zout

Bereidingswijze:
Laat de boter zachtjes smelten in een pan, maar laat het niet bruin worden. Meng de bloem en het bakpoeder goed door elkaar en maak in het midden een kuiltje. Doe er de suiker, vanillesuiker, eieren en zout bij en giet er de gesmolten boter bij.
Roer alles goed door elkaar en giet er langzaam en al roerend de melk bij. Blijf roeren tot je een mooi egale deeg hebt zonder klonters. Laat de deeg dan nog een kwartiertje staan, en je bent klaar om te bakken.

Ik heb 2 zakjes vanillesuiker gebruikt en het smaakte heerlijk. Je kunt er zeker wel 10 wafels uithalen, ik tenminste maar ik hou van wat dikkere wafels.

Bron:
http://eenvoudigerecepten.skynetblogs.be

1 opmerking:

  1. Nou, dat is een recept dat ik ook snap. Duidelijk. Ik ben benieuwd hoe ze bij jou smaakten.

    BeantwoordenVerwijderen