zaterdag 20 maart 2010

Witte chocoladetaart



Dit is echt heerlijk!! (en machtig en erg slecht voor de lijn, stttt)
Het word uiteindelijk een hele romige witte chocolade smaak. Echt een taart dus voor de liefhebbers.

Ingredienten:
Deeg:
- 2 eieren
- 50 gram basterdsuiker (ik heb witte gebruikt)
- 50 gram bloem
- 50 gram gesmolten witte chocolade
Vulling:
- 300 ml slagroom
- 350 gram witte chocolade in stukjes gebroken
- 250 gram kwark

Bereidingswijze:
1) Klop in een kom de eieren en suiker voor het deeg 10 min lang tot het erg licht en schuimig is. Zeef de bloem en spatel dit er door heen tot de bloem helemaal opgenomen is. Doe dit ook met de gesmolten chocolade. Gebruik een ronde bakblik van 20 cm doorsnede.
Bak vervolgens de cake op 180 graden in 20-25 min bruin. De cake moet veerkrachtig aanvoelen.
2) laat de cake afkoelen. Kan op een rooster en dat je de cake later weer terug doet in de vorm. Ik heb de cake in de vorm laten afkoelen.
3) Nu aan de gang met de vulling. Doe de slagroom in een pan en breng dit roerend aan de kook. Voeg de chocolade toe (zacht vuur anders brand het aan en dat stinkt weet ik uit ervaring haha) en blijf roeren tot de chocolade helemaal opgenomen is.
Laat het geheel afkoelen en af en toe roer je er door heen. Als het bijna is afgekoeld roer je de kwark er nog doorheen.
4) De cake is inmiddels genoeg of zelfs helemaal afgekoeld. Doe de vulling erover heen en zet alles in de koelkast. Ik heb het een nachtje laten staan zodat de vulling goed stevig en lekker romig word.

Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Mag ik het recept overnemen? Het ziet het erg smakelijk uit ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, hartelijk dank voor je bezoek op mijn blog. Die taart ziet er echt heel erg lekker uit. Dat zal ik met een van de komende verjaardagen eens uit proberen !!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmm ik ben dol op witte chocolade, moet ik zeker gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga vanavond de cake bakken, morgen de chocolade erop en vrijdag, op mijn verjaardag, gaan we hopelijk smullen van de taart.

    BeantwoordenVerwijderen