zondag 3 januari 2010

Boodschappen en Budget

Sinds we in dit huis wonen (volgende maand 3 jaar) heb ik een weekbudget van €50.
Ik pin €200 of €250 als mijn salaris is gestort en daar moet ik het mee doen. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 hond. Dus naar mijn idee vind ik €50 normaal. Dit is alleen voor boodschappen. (voedsel, hondenbrokken/koekjes, schoonmaakmiddelen). Eens in de zoveel tijd ga ik naar de action en daar haal ik cosmetica. Ik ben dan meestal zo rond de €20-€25 euro kwijt en dan kunnen we zeker 4 maanden mee toe.

Ook ga ik 1 keer in de 6-8 weken naar de lidl en Deen. Dan sla ik drinken en andere houdbare producten in zodat ik niet elke week zo loop te sjouwen met de boodschappen. Wij wonen dicht bij de winkels dus ik ga of lopend of op de fiets boodschappen doen. Die ene keer in de 6-8 weken lopen we met het karretje heen en weer en als het slecht weer is wel met de auto. Als dat niet een deel consuminderen is haha. Ook nog goed voor de conditie, want soms zijn de tassen alsnog zwaar en sjouw ik me een breuk. Het bedrag wat ik dan kwijt ben word van het maandbudget afgetrokken.

Ik koop veel in de aanbieding en let goed op de prijzen. Ook koop ik slim in. Zoals deze week. Gehakt en hamlappen zijn de in de aanbieding. Dan koop ik 2 kg gehakt en verdeel dit over 8 zakjes en stop het dan in de vriezer. Hamlappen per hamlap in een zakje in de vriezer. Zo kun je dan weer een tijdje vooruit.

Met verjaardagen kom ik niet uit met €50. Of als er eens een maand tussenzit waarin echt alles op is en ik dan de grote boodschappen moet doen. Dat geeft verder niets, want op zich kan ik wel meer budget veroorloven voor een keer. Maar het is wel een sport en een uitdaging om gewoon binnen dit budget te blijven. Ik vind het namelijk meer dan genoeg voor 2 pers en een hond en af en toe eters.

1 opmerking:

  1. Kom via via op jouw log.
    Sinds nov is bij 't roer om. Bezuinigen!!! Vind 't daarom leuk om bij anderen te lezen hoe ze dit aanpakken. Het stimuleert me ook!
    Ik ga je log volgen als je 't goed vindt.
    Groet van Beer

    BeantwoordenVerwijderen