dinsdag 12 januari 2010

Indy


Indy is ook niet dom. Van Jh mag ze niet op de bank, maar ik laat het geregeld toe. Vind het zo heerlijk, zo'n slapend beestje naast je, die wanneer ze wakker is, heerlijk met je komt knuffelen. Mevrouw weet dus precies wanneer Jh zijn benen buiten het huis gezet heeft, want dan zit zij al op de bank! Met grote onschuldige ogen en hangende oortjes, ahh dan smelt mijn hondjes-moeder hart :-) Het liefst ligt ze helemaal tussen de kussens en onder een kleedje. Zo warm mogelijk. Nu ligt ze zo naast me, heerlijk gezicht toch! :-) En zodra ze onze auto of de werkbus van Jh hoort, zit mevrouw binnen 2 grote sprongen weer in d'r mand. Alsof Jh dat niet door heeft...
De kosten voor een hondje vind ik persoonlijk meevallen. Nu heb ik maar een klein hondje en geen grote reus. Dus zoveel eet ze niet. Per 4-6 weken haal ik een zak brokken van 5 kg en hondenkoekjes tijdens de grote boodschappen. Als ik het los zou halen, zou ik samen rond de €8,- zitten. 1 keer per jaar krijgt ze een cocktailprik. Dat was volgens mij, afgelopen jaar, zo rond de €42,-. Het is een bedrag maar ik wil graag dat mijn hondje goed gezond blijft. Zelf krijg ik de griepprik dus mijn beestje krijgt de cocktailprik. Dan heb je nog vlooienspul (van de kruidvat, werkt prima!) en wormenspul. Nu had ik van de wormenspul altijd hetzelfde, dure merk. Maar volgens de dierenarts is het beter om eens af te wisselen. Dus welk merk ik een dezer dagen ga halen weet ik nog niet.
Verder heb je nog allerlei kosten, maar veel gebruik ik al jaren. Zoals de bench, nagelknippertje, borstel en de riem. Voor paar weken terug bleef ik met de riem achter een hekje hangen, dus toen moest ik een ander aanschaffen. Hopenlijk kan ik er weer 3 jaar mee toe.
Mijn zwak zijn mandjes en halsbandjes. Indy heeft er teveel verschillende al gehad. Dus daar zit nu een koopverbod op want ja het maakt Indy niet uit waar ze in ligt te slapen!
Ik ga nog even genieten van het slapende mevrouwtje naast me :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten