maandag 11 januari 2010

Weekmenu week 2


En er is weer een nieuwe week. Vind het nu al moeilijk om steeds maar weer wat nieuws te verzinnen om te eten. Wat ook nog eens gezond is (hoeft natuurlijk niet elke dag) en niet al te duur.
Wat gaan we eten deze week of hebben we al gegeten:
zaterdag: ossenstaart soep met verse ossenstaart
Zondag: kiprollade, bbq krieltjes en wokgroente
Maandag: macaroni met kip en nog restje wokgroente
Dinsdag: shoarma met bolletjes en knoflooksaus
Woensdag: zelfgemaakte pizza (recept komt bij mama monique vandaan)
Donderdag: aardappelen en hachée
Vrijdag: zelfde als donderdag want we kunnen altijd 2 dagen eten van de hachée
Net boodschappen gedaan en heb weer een voorraad vlees. Shoarma was in de aanbieding bij deen en heb een kilo gehaald. De helft eten we morgen op, de andere helft gaat in de vriezer. €3,49 per kilo. Ook het hachéevlees is in de aanbieding, €5,79 per kilo. Nu heb ik geen hele kilo gekocht. Met een kilo macaroni, champignons, vleeswaren, ochtenddrink (mona puur), brood voor Jh, witte bollen, kilo kipfilet en knoflooksaus erbij was ik €21 euro kwijt.
Zoals je op de afbeelding ziet hebben we nog genoeg fruit voor een week, anderhalve week. Verse groente haal ik woensdag, samen met wat spullen voor op de pizza. Voor de rest heb ik alles nog in huis.

1 opmerking:

  1. Een paar dagen geleden je blog ontdekt, leuk om te lezen hoe julie de dingen doen. Veel plezier en succes met het 'meer doen met minder'.

    Ik moest even grinniken om je opmerking over je fruitmand. Dat je er een week tot anderhalve week mee doet. Als ik met m'n ogen knipper is de helft al verdwenen, met onze kids... Het is niet aan te slepen hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen