maandag 25 januari 2010

Bouwval


Volgende week wonen we hier alweer 3 jaar. Toen we dit huis kochten was het echt afgeleefd. Oud en muf. Na een flinke schoonmaakweekend rook het nog muf en naar oude mensen. Tijd voor een verbouwing. We begonnen met de zolder. Dat was een open ruimte met een inbouwkast (die van ellende bij 1 zuchtje om zou vallen). Wij hebben de kast eruit gesloopt en er een kamertje gemaakt. Ook mijn knutselhoek zit nu op zolder en er zijn schuifluiken aan de zijkanten gemaakt zodat er opslagplaats is voor bepaalde dingen. In het tweede jaar hebben we de slaapkamers aangepakt. Eerst lag er in elke kamer een andere kleur vloerbedekking en andere kleur verf. Als ik ergens kriebel van krijg is het wel vloerbedekking. We hebben alles opnieuw gedaan. Bedrading, nieuw plafond, alles opnieuw geverfd en gesausd. Wat nog niet meeviel want dit huis is oud. Muurtje opgeschoven zodat het kleine kamertje iets groter werd. Inbouwkasten eruit gesloopt. Trap en halletje bij de voordeur meteen meegenomen.
Dit jaar is de berging aan de beurt. De berging word een bijkeuken en de planning is dat de bijkeuken nu een keuken word en er komt een paar meter aan de kamer. Met openslaande tuindeuren. Ook de badkamer moet hoognodig worden aangepakt, dus als dit allemaal klaar is , dan is ons huis helemaal af!! Maar dan zijn we nog wel even paar jaar verder. Jh doet alles zelf en ik heb 2 linkerhanden dus snel gaat het niet. Ik zorg wel dat het opgeruimd is, dat er spullen eventueel worden gehaald, kook eten voor hem, zorg dat hij genoeg te drinken heeft, kortom: ik doe mijn deel wel alleen anders. Zaterdag zag mijn tuin er zo uit. (Toen lag er nog geen sneeuw, 's avonds al een dik pak!) De vloer is nu gestort, moet alleen nog drogen. De wc zit er ook al in. Ik ben trots op mijn lieverd omdat hij dit allemaal zelf doet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten